יום חמישי, 8 במאי 2014

סלט קישואים קר




גשם?? 8 במאי מבול?? אתמול בקושי היה אפשר לנשום מרוב חום ולחשוב על בישולים, והיום מיני חורף בארצנו? טוב, אם כך, זה בדיוק הזמן שאפשר לנצל לבישולים ולהכין אותם לקראת הימים הלוהטים שתיכף יחזרו. האמת, אודה לבושתי, שבימים החמים שהיו שבוע שעבר נתתי כמה פעמים לשלו לארוחת צהריים קורנפלקס (מלא כמובן) עם חלב קר. זה הפתרון היחידי שבא לי לראש בחוסר חשק הזה לבשל ובכלל לזוז. ולרוב אנחנו לא נוהגים לאכול לו קורנפלקס... זה לא שלא היה משהו אחר לאכול, פשוט עוד לא קלטתי שהקייץ בא מהר ובכל העוז. עוד לא התארגנתי למאכלים הקייצים שלי. ומה הם המאכלים הקייציים? מרקים קרים, סלטים, תבשילי ירקות קרים, תה קר, מיץ לימון טרי, בקיצור דברים שלא דורשים לזוז הרבה וגם לא להזיע יותר מדי מול התנור.

לרוב מרקים קרים ותבשילי ירקות קרים אפשר להכין בכמות גדולה ולשמור במקרר כמה ימים ובכך לפנות לעצמנו את ימים האלה למנוחה. סלט קישואים קר אני מצרפת לסלט קישואים קייצי שכבר פרסמתי זה מכבר. שניהם דורשים קצת השקעה בעת בישול אך כמות נדיבה של סלטים כאלה יכולה להישמר במקרר כמה ימים ולפתור אתכם מעמידה מיותרת מול הכיריים. סלט קר, לחם ביתי, כמה גבינות בצד, ומיגוון ירקות חתוכים יכולים להוות ארוחת צהריים או ערב בימים חמים ועצלים.

מרכיבים:
5 קישואים
2 גזרים
1 בצל גדול
3 שיני שום
1 כפית ג'ינג'ר מגורר טרי
1/4 כפית זרעי כוסברה טחונים
1/4 כפית כורכום
1/4 כפית שבבי צ'ילי גרוס
1/2 כפית זרעי חרדל טחונים
1/8 כפית זרעי שומר טחונים
1 כף חמאת בוטנים
2 כפות רוטב סויה
1/2 כוס ציר ירקות
כוסברה קצוצה להגשה או בצל ירוק

הכנה:
1. לשטוף את הקישואים ולחתוך לקוביות קטנות.
לחתוך גם את הבצל לקוביות קטנות.
את הגזרים לקלף ולגרד בפומפייה.
להניח את כל הירקות החתוכים בצד.

2. לחמם ווק. להוסיף שמן וכשהשמן חם לשים מהר שיני שום קצוצות דק, ג'ינג'ר מגורד, זרעי כוסברה טחונים, כורכום, שבבי צ'ילי, זרעי חרדל טחונים, זרעי שומר טחונים. לערבב מהר עם הכף ולהוסיף בצל. לטגן עד שקיפות.

3. להוסיף את הקישואים והגזר ולהמשיך טיגון עוד כ-10 דקות עד שהקישואים מתחילים להזהיב.
להוסיף את חמאת בוטנים ולערבב.
להנמיך את האש ולבשל עוד כ-5 דקות. בהדרגה (ובמידת הצורך) מוסיפים את ציר הירקות, את הרוטב סויה ומבשלים עוד כ-15 דקות.

4. כאשר הקישואים התרככו לטחון את הכל בעזרת בלנדר מוט.
להגיש קר כסלט עם לחם טרי, לפזר מעל כוסברה טרייה קצוצה או בצל ירוק.

בתיאבון!








נטי

3 תגובות:

  1. את יודעת, הקיץ כל שנה נוחת עלי במפתיע. לא יודעת איך להסביר זאת, אני מרגישה קר-קר-קר ופתאום חמסין חחח
    הסלט נשמע מאוד מעניין-ג'ינג'ר, חמאת בוטנים , זרעי כוסברה הטעם בטח מיוחד מאוד!
    אני לא מרבה להכין קישואים כי אלון (בן זוגי) לא נוגע. יש לי איזה ספק חביתה-ספק סלט שאני מכינה עם בצל, קישואים מאודים ובסוף מוסיפה ביצים וזה מין חביתה שמתפרקת , וזה כל כך טעים לי בתוך כריך! פעם הייתי מכינה גיבץ' עם קישואים ופעם גם החמצתי אותם,אזהו נדמה לי. גם במולדת הרחוקה פחות השתמשנו בקישואים, יותר בחצילים ועליהם אני כבר לא מוותרת ולא משנה מי מתקרב ומי לא :-)

    תודה על השיתוף נטי! שיהיה שבוע מהנה!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. בואי נאמר שעונת מעבר של אביב-קייץ הרבה יותר קצרה מעונת מעבר של סתיו-חורף. הקייץ באמת מגיע די במפתיע (לא שיש לי בעייה עם זה חחחח).

      התיבול של סלט הוא די אסיאטתי, משהו בין הודו לתאילנד. ולהפתעתי יצא טעים מאוד מאוד. לרוב אני לא אוהבת דברים מתובלים מדי אבל נמאס כבר מאותם טעמים, התחשק לגוון ויצא מוצלח ביותר.

      החביתה שלך נשמעת לי כמו סוג של חביתת ירק, אני מתה על זה. פעם הבאה שימי כרישה במקום בצל, תבחיני בהבדל :-) מרענן יותר.

      תודה על הביקור,
      המשך ערב נעים,
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...