יום ראשון, 1 ביוני 2014

עוגת גבינה ללא קמח - כמו בבתי מלון (של בתיה דורון)


אני לגמרי מאוהבת בעוגות גבינה. בכולן. טרם מצאתי עוגת גבינה שלא אהבתי או שלא התחשק לי לזלול פרוסה נדיבה ממנה. לבכין עוגת גבינה בבית, כיום נראה לי כדבר הפשוט ביותר. אפילו חשבתי על זה היום עת ערכתי קניות עמוסות גבינה לקראת חג השבועות שיחול מחרתיים. לרגע עברה במוחי מחשבה האם יש כיום אנשים שקונים לחג עוגות גבינה מוכנות? עד שהכנתי כמה עוגות גבינה במו ידיי לא האמנתי עד כמה זה קל ופשוט. והכי כיף שכל גבינה מתאימה. בין אם זאת גבינה לבנה, בין אם גבינת שמנת, או שזה טבורוג, או מסקרפונה, או ריקוטה. כמו כן, גם כל צורת הכנה זאת הצלחה מובטחת. בין אם העוגה אפויה, בין אם קרה, בין אם היא מכילה קלתית, בין אם נאפית בתבנית לבדה באמבט מיים, בין אם היא מכילה פירות, בין אם שוקולד. יש עוגות גבינה עם קמח ויש עם קורנפלור, ויש כאלה בכלל בלי, יש עוגות גבינה רכות ויש דחוסות, יש מורכבות ויש פשוטות. והכל טעים! 


ואני בטוחה שאין מי שלא אוהב את עוגת הגבינה האולטימטיבית של בתי מלון. עוגת גבינה מאוד רכה ומאוד לחה, מאוד עדינה ומאוד קלילה שמגישים לארוחת בוקר בבתי המלון הישראלים. את המתכון הזה ראיתי לפני כמה שנים בבלוג מלא ניחוחות קסומים של בתיה דורון ומאז זה הפך להיות לחובת הכנה גם בבית שלי.

מרכיבים:
ההכנה בתבנית חד פעמית רגילה או כל תבנית אחרת  בגודל 30X 26.5
6 ביצים  מופרדות
3/4 כוס סוכר
750 גרם גבינה לבנה 5% - לשים בתוך מסננת חצי שעה שתגיר נוזלים
3 מיכלים שמנת חמוצה 9% להניח גם במסננת להגיר נוזלים
4 כפות שטוחות קורנפלור
2 שקיות סוכר וניל

אופן הכנה:
לחמם תנור ל-180 מעלות, למלא 3/4 תבנית של התנור במים, להכניס לתנור.

להקציף חלבונים עם חצי כוס מהסוכר לקצף יציב, להניח בצד

לטרוף את החלמונים עם הגבינה, שמנת חמוצה, סוכר ווניל, שארית הסוכר והקורנפלור עד שנוצרת בלילה אחידה

לקפל את הקצף בעדינות לתוך בלילת הגבינה, לערבב היטב עד שכל התערובת אחידה וללא גושים

להעביר את הבלילה לתבנית, להניח בזהירות את התבנית בתוך תבנית המים שבתנור ולאפות חצי שעה.

לאחר חצי שעה, להנמיך את חום התנור ל- 120 מעלות ולאפות חצי שעה נוספת.

לכבות את התנור ולהשאיר את הדלת סגורה.

על השלב הבא דילגתי, גם ככה יוצאת טעימה מאוד, אולם, מי שרוצה, מוזמן להכין:

מערבבים 2 מיכלי שמנת רגילה עם סוכר ווניל ומורחים על העוגה בעודה חמה, מחזירים אותה לתנור הכבוי ומשאירים בתנור חצי שעה נוספת.

בתיאבון וחג שמח!

נ.ב אני עורכת עכשיו את הפוסט ורואה שהתמונות נראות כאן הרבה יותר אחרת ממה שהן נראות אצלי על המחשב, או ליתר דיוק הצבעים ואיזון לבן נראים זוועה. כרגע אין לי תשובה למה זה ומה קרה, אף פעם לא נתקלתי בזה, אבל לעת עתה אין לי תשובה. אז סלחו לי על איך שהתמונות הנראות. מקווה שזאת רק בעייה זמנית של הממשק... (תיכף אעלה אותן לדף הפייסבוק שלי ונראה איך זה יהיה שם).














נטי

10 תגובות:

  1. לא זוכרת את זו של בית המלון, רק זוכרת שאין עוגת גבינה לא טעימה בדיוק כפי שציינת!
    עם השנים אני מגלה שדווקא הדחוסות יותר טעימות לי, כשזה יותר קינוח קרמי ופחות עוגה אך כמובן לא רואה את עצמי מסרבת לפרוסה כזו כמו בתמונה שלך;-)

    שיהיה סופ"ש נעים ומהנה!
    אלנה

    השבמחק
    תשובות
    1. העוגה שבתמונה היא לא עוגתית מדי. להפך, היא מאוד לחה ומאוד גבינתית. לא דחוסה וקרמית כמו עם גבינת שמנת, אבל גם לא כמו עוגה בחושה נגיד. היא קלילה ונזללת ברגעים :-) אם את לא מכירה מבתי המלון, אז אני מאוד ממליצה לך להכין אותה כי היא מאוד מאוד טעימה וגבינתית.

      חג שמח!

      נטי

      מחק
  2. אכן, אין עוגת גבינה לא טעימה... אבל עדיין יש טעימה ויש טעימה והעוגה שכאן נראת פשוט מושלמת ! תודה עבור הכתבה והמתכון !

    השבמחק
  3. צריך לקרר ללילה וכל זה או שזה טוב לספונטניים?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      אני מאוד מתנצלת על האיחור במענה! ואם זה עדיין רלוונטי לך, אז כן, כל עוגת גבינה רצוי לקרר.
      אם כי לי אישית אין שום בעייה לאכול עוגות גבינה חמימות, לי זה טעים אפילו יותר מאשר כשהיא קרה מהמקרר.
      את יכולה להכין אותה גם בספונטאניות, אך בכל זאת כדאי להמתין כמה שעות לפני האכילה. לפחות כדי שתתקרר לטמפ' החדר.

      מחק
  4. שלום נטלי,
    נשמח לשתף איתך פעולה באתר picrest.co.il -מיזם קולינרי.
    אתם מוזמנים להירשם לאתר,לעלות תמונה ותיאור קצר למתכון. בתמורה תקבלו לינק למתכון המלא שלכם בבלוג.
    כך תקבלו יותר גולשים בבלוג שלך
    אתר Picrest.co.il מאגד בתוכו את המתכונים הטובים ביותר ברשת וכל מה שקשור באוכל..
    האתר שלנו מתפקד בדיוק כמו pinterest.com רק שהוא ממוקד לישראל וכמובן לאוכל,מתכונים ומסעדות.
    נשמח אם תצטרפי למשפחת picrest
    בברכה,
    נעמה
    http://www.picrest.co.il
    https://www.facebook.com/Picrest.co.il

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...