יום שבת, 17 בינואר 2015

עוגת קרמבו



זה כל כך מרגיז להיתקע כמעט שבוע בלי מחשב :-( תקלה רצינית שכנראה נבעה בגלל כל הפסקות החשמל המטורפות שהיו כאן. שום דבר לא עובד, מפרמטים את המחשב שלי כבר פעם שנייה מזה חודשיים. מה זה אומר לפרמט מחשב? זה אומר להוציא את כל תכולת הבית החוצה, חלק לזרוק, חלק לשבור, חלק לאבד, מחלק לשכוח, ואחר כך לקבל הוראה: "סדרי את הכל לקדמותו!". אוף!!! אני כל כך שונאת את זה, כל פרמוט מחשב מרגיש לי כחיטוט עמוק בתוך הנפש שלי... וכעת רק הדפדפן עובד וגם כזה שאני בכלל לא רגילה אליו. שלא לדבר על כך שאני תקועה בלי יכולת לעבוד כלל! כל העבודות שלי במחשב בלי שאני יכולה לגעת בהן... בא לי להגיד כאן איזו מילה עסיסית גסה, אך אשתדל לשמור על טוהר הלשון למרות העצבים...

טוב, ולבשורות הטובות - עוגת קרמבו! נו, מה טוב יותר בשבוע כזה מטורף, קודר, גשום, קפוא, מדכא, מייאש, עצל, מרגיז אם לא עוגה מנחמת ומדהימה, עם שכבת עוגת ספוג שוקולדית ורכה, ושכבה של קצפת קטיפתית ומפנקת ליד כוס תה ירוק חם שמחזיקים בשתי כפות הידיים הקפואות ומתחממים לאט... לאט... לוגמים... אוכלים ונהנים גם בימים כאלה?

העוגה הזאת למעשה של גיסתי ציפי, שלא משנה מה תכין, הכל אצלה ספוג באיזשהו קסם מיוחד האופייני רק לה (אגלה לכם משהו, אפילו סלט העגבניות-מלפפונים שלה בטעם אחר! זה מדהים שאפילו דברים הכי בסיסיים ופשוטים אצלה בעלי טעם אחר וארומה אחרת... כאילו שהיא מפזרת איזו אבקת קסמים סודית מעל האוכל שלה. יכול להיות שהאבקה הזאת נקראת אהבה וכנות?). אז את העוגה הזאת אכלתי אצל ציפי באיזשהו חג, ואחרי זה קיבלתי תבנית גדולה ממנה בביקורה של ציפי אצלי כשבתי לוטם נולדה בדיוק לפני שנה וחצי. איזה פינוק! בקיצור, זאת עוגה שאני מאוד מאוד אוהבת. מרכיביה פשוטים, אבל איכשהו הטעם שלה מאוד מיוחד ובכלל הגשה חגיגית ומרשימה.

מרכיבים:
לבסיס - עוגת ספוג:
5 ביצים מופרדות
8 כפות סוכר
5 כפות אבקת קקאו
3 כפות מיים
1/4 כוס קמח תופח

מלית:
1 מיכל שמנת מתוקה
1 קופסת אינסטנט פודינג וניל
1 כוס חלב
3 כפות ליקר שוקולד או ברנדי (לא חובה)

ציפוי:
100 גרם שוקולד מריר
2 כפות חלב
2 כפות חמאה

הכנה:
1. בסיס: להקציף חלבונים עם 4 כפות סוכר לקצף יציב.
בקערה נפרדת לטרוף חלמונים עם 4 כפות סוכר. להוסיף א. קקאו, מים וקמח, לערבב לבלילה אחידה.
לקפל בעדינות את קצף החלבונים לתערובת החלמונים.

2. לחמם תנור ל-180 מעלות.
להעביר את הבלילה לתבנית משומנת ולאפות 25-30 דקות, או עד שהקיסם הנעוץ במרכז העוגה יוצא נקי.

3. מלית: להקציף את כל המרכיבים ביחד.

4. להוציא מהתנור את העוגה ולתת לה להתקרר לגמרי בטמפ' החדר . 
ורק כשהעוגה לגמרי הצטננה, למרוח עליה את המלית בשכבה ישרה ואחידה.

5. ציפוי: להמיס את השוקולד, החמאה והחלב בבן מארי.
לתת לשוקולד להתקרר.
לטפטפ את השוקולד מעל כל שטח העוגה ואז למרוח בזהירות לשכבה חלקה ואחידה.
לסגור את העוגה בנייר כסף ולהכניס למקרר.

הערות שוליים: הכי מגניב כאן זה שכבת השוקולד שיוצאת דקיקה ומתפצפצת כמו בגלידות מצופות שוקולד. זה לא גנאש עבה ומאסיבי, אלא שכבה דקיקה ועדינה, ראו בתמונות.
ותודה לציפי על המתכון והעוגה המדהימה הזאת!














נטי

5 תגובות:

  1. לגמרי נראית כמו עוגה להתכרבל איתה בסופשבוע חורפי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, עוגה פשוטה וטעימה מאוד :-)
      תודה על הביקור!

      מחק
  2. עשיתי ויצא מעולההההההההההההההה. וואהו אני לא מאמינה.... עוגת קרמבו קלה וטעימה, אין דברים כאללהההה נשבעתתתתתתת

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...