יום שישי, 15 בינואר 2016

עוגיות שיבולת שועל (הישר מהילדות!) - Овсяное печенье




אין ילד שנולד וגדל בברית המועצות (לשעבר) ולא מכיר את העוגיות הללו. אין בן אדם שנולד וגדל בברית המועצות ולא אוהב את העוגיות הללו. עוגיות שיבולת שועל (Овсяное печенье) אלה עוגיות הכי אהובות עלי מהילדות. אלה עוגיות עם טעם הכי עמוק שאני מכירה. טעם כל כך ממכר של מולאסה וקינמון, שבלי לשים לב אפשר לזלול כמות ענקית מהן. וזאת הסיבה למה אני לא קונה את העוגיות האלה לעיתים קרובות (אין לי מעצורים כשיש לידי שקית עם עוגיות שיבולת שועל חחח).

כשפעם ראשונה מצאתי את העוגיות האלה בישראל (במעדניות של רוסים, בטיב טעם או קשת טעמים) לא היה גבול לאושר שלי! זה גרם לי לקנות אותן לעיתים תכופות ולזלול את הכל... לבד... ומהר. ואז הפסקתי לקנות. חבל על הפיגורה. אבל לפני כמה שנים מצאתי בבלוג רוסי מטריף את המתכון המקורי. בכלל, בבלוג של צ'אדייקה יש כל כך הרבה מתכוני מאפים מהילדות שלי עם מתכונים מקוריים בדיוק כמו שהיו מכינים בקונדיטוריות וקונים רק במאפיות. בלוג – אוצר – chadeyka. ומאז שמצאתי את המתכון האוריגינאלי הזה, כל מה שנותר לי להגיד על זה, זה וואו! אני כבר לא צריכה לנסוע, לחפש ולקנות, זה הפך להרבה יותר נגיש, ממש מתחת לאף שלי, רק להוציא את כל המרכיבים מהארון ולהכין. חלקיק מהילדות שלי נמצא אצלי בבית בכל רגע שיתחשק לי.
מרכיבים (ל-25 עוגיות):
175 גרם קמח חיטה רגיל (לשמור קצת לקימוח משטח העבודה) *אני הכנתי עם קמח כוסמין מלא
75 גרם קמח שיבולת שועל (אני טוחנת שיבולת שועל במטחנת תבלינים)
85 גרם חמאה
185 גרם סוכר
1 שקית סוכר וניל
25 גרם צימוקים כהים
½ כפית קינמון
1/3 כפית שטוחה סודה לשתייה
1/3 כפית מלח
18 גרם מולסה
50-75 גרם מים

הכנה:
1. לחמם תנור ל-210 מעלות.
לרפד תבנית אפייה בנייר אפייה.

2. לשטוף את הצימוקים ולטחון בבלנדר/מעבד מזון/מטחנת בשר.

3. לשים למעבד מזון/מיקסר חמאה מרוככת, סוכר, קינמון, סוכר וניל, צימוקים ומולסה ולעבד את הכל לקבלת תערובת אחידה.

4. להוסיף קמח שיבולת שועל, מים חמימים עם מלח ולעבד בכמה פעמים בפולסים קצרים.
להוסיף קמח חיטה וסודה ושוב לעבד בפולסים קצרים עד שמתקבל בצק אחיד. אם יבש מדי, ניתן להוסיף מעט מים.

5. ליצור מהבצק כדור ולהניח על משטח מקומח.

6. לרדד את הבצק לעובי 5 ממ ולקרוץ עיגולים בגודל 5.5-6 ס"מ.
לסדר את העוגיות על תבנית אפייה במרחקים של 1 ס"מ אחת מהשנייה.

7. לאפות ב-210 מעלות במשך 12-15 דקות עד להזהבה.

שבת בפתח, פנקו את עצמכם עם עוגיות נהדרות לשבת :-)

בתיאבון!


 






נטי

6 תגובות:

  1. יווווווו מתה על העוגיות האלה!
    חייבת לנסות אותן מתישהו :)

    השבמחק
    תשובות
    1. את מכירה אותן?? נכון שהן ממכרות ברמות קשות? :-)
      תכיני תכיני, לא תצטערי זה בטוח :-)

      מחק
  2. משהו דומה אכלנו גם בפינלנד בילדותי

    השבמחק
    תשובות
    1. אם את מכירה את זה, אז הכי שווה להכין, הכי טעם של ילדות :-)

      מחק
  3. לא אוהבת לבאס, אבל אפשר המרות לחמאה? שמן יתאים?
    מולסה? סוכר חום אפשרי?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      סוכר חום במקום מולסה אכן טוב, קחי את הכהה יותר (למעשה סוכר חום זה מה שזה - סוכר עם מולסה).
      לגבי חמאה... לא ממליצה להמיר לשמן, והאמת אני גם לא מומחית גדולה בהמרות. ובכ"ז חמאה עדיפה על כל שמן מזוכך.

      העוגיות טעימות מאוד :-) מקווה שתיהני.
      המשך ערב נעים,
      נטי

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...